Planadministratör sökes till Nykvarns kommun
För 9 månader sen - Visad 357 gånger Sigrid

0

Nykvarns kommun är en liten och dynamisk kommun med goda kommunikationer både mot Eskilstuna/Strängnäs och Stockholm samt närhet till naturen. Antalet invånare ökar och därmed också kravet på kommunal service. All kommunal verksamhet är samlad i en enda förvaltning med kommunstyrelsen som anställningsmyndighet. Totalt antal anställda uppgår till ca 600 personer.

Nykvarns kommun är en ung kommun i en historisk miljö. Nykvarns attraktivitet ökar med fungerande pendling - en halvtimme till Stockholm eller Eskilstuna, rimliga bostadspriser och en av Sveriges bästa skolor. Vi växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna möta denna tillväxt.

Vill du arbeta som planadministratör? Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö i en liten men samtidigt bred förvaltning.

Nykvarn växer med nya bostäder, nytt centrum och nya företagsområden. En ny bred samhällsbyggnadsavdelning har tillskapats för att samlat kunna hantera denna tillväxt. Nykvarns kommun kan erbjuda dig ett bra arbetsklimat och en lärorik miljö vid en liten men samtidigt bred förvaltning.

Nykvarns kommun söker

Planadministratör (ref.nr 03:2016:8)

Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta den administrativa ärendehanteringen och att stödja planarkitekterna inom avdelningen med att planera, genomföra och följa upp det dagliga administrativa arbetet. En annan viktig del av arbetet är service gentemot våra kommuninvånare, exploatörer, externa konsulter, mäklare mfl.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat registrering av ärenden, diarieföring, annonsering, kopiering, utskick och arkivering samt uppdatering av pågående planer på anslagstavlan och på hemsidan. Vi är en liten men bred förvaltning, så du förväntas arbeta självständigt men i nära samarbete med kollegor. Som del av en liten förvaltning kan du också komma att behöva hjälpa till där behov finns. I första hand kommer du att bistå bygglovassistenten.

Kvalifikationer Du har examen från gymnasiet. Relevanta kurser från högskolan eller för tjänsten motsvarande kompetens är meriterande.

Vi söker dig som har intresse av att arbeta med administration och som är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten, ansvarsfull och självständig. Du tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt. Du är också bra på att samarbeta och har social kompetens. Som person är du initiativtagande, självgående och har en flexibel förmåga. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det av stor vikt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt.

Goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift är en förutsättning för arbetet. Kännedom om detaljplaneprocessen, plan- och bygglagen samt erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd inom samhällsbyggnad i offentlig förvaltning är meriterande.

Du ska behärska de grundläggande programmen i Microsoft Office och ha lätt för att lära dig nya datasystem. Du är van vid att hantera olika dataprogram för diarieföring, text- och bildbehandling och ekonomiredovisning. Vi ser gärna att du är van vid att hantera kartor och ritningar.

Flera olika fackliga organisationer kan vara aktuella, var vänlig kontakta Nykvarns kundcenter för att bli direktkopplad till aktuell företrädare.

Intervjuer sker löpande.

För mer information, ring: Bengt Andersson, Samhällsbyggnadschef. Telenr: 08-55501070 Facklig företrädare, Projektdeltagare. Telenr: 08-55501000

Anställningen Anställning Tillsvidare från och med enligt överenskommelse . Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansökan

Ansök nu: https://express.candarine.com/campaign/url/forward/39cc3939113d Din ansökan ska ha kommit in till Nykvarns kommun senast den: 2016-12-05